Home

Komma of punt bij bedragen

In bedragen worden zowel punten als komma's geaccepteerd, maar beide worden behandeld als een komma In Nederland en België wordt een komma gezet tussen 'hele getallen' en decimalen (die niet voor niets ook wel 'de cijfers achter de komma' genoemd worden). Het decimaalteken wordt gebruikt in geldbedragen, maar ook in andere getallen

Kan ik een punt of een komma invoeren in een bedrag

Komma of punt in geldbedragen In geldbedragen van meer dan vier cijfers kunnen punten of spaties gebruikt worden om de duizendtallen te scheiden: € 1.345.200 of € 1 345 200. Bij getallen van vier cijfers kan ook een pu [.. Andersom worden duizendtallen gescheiden door een punt, in het Engels met een komma. Als decimaalteken gebruiken dus we een komma: een afstand van 2,75 meter. Denk daaraan als je een artikel vertaalt. Als scheidingsteken voor duizendtallen wordt over het algemeen een punt gebruikt: een bedrag van € 52.500

In de Engelse taal wordt de komma gebruikt om bedragen boven de duizend weer te geven, de punt voor bedragen minder dan een pond. Een komma van betekenis Wat is het verschil in betekenis tussen deze twee zinnen Decimale komma. Als we dan toch bezig zijn: decimalen worden in het Nederlands en de meeste andere talen aangegeven met komma's. In het Engels gebruikt men daarvoor een punt. Bij geldbedragen stoppen we na de komma meestal bij twee cijfers. In andere gevallen is het aantal cijfers na de komma in principe onbeperkt Hallo, Ik ben bezig met een opdracht voor mijn opleiding en moet daarvoor Engelse bronnen raadplegen. Daar moet ik gegevens uit halen omtrent bezoekersaantallen etc. Nu ben ik na het lezen van de Engelse teksten even de weg kwijt met het gebruik van komma's en punten in Nederlandse getallen (geen geldbedragen)

Importeer data vanuit Excel - Jos Dielemans - SAP Business

Ik wil in Excel komma's vervangen door punten omdat er bedragen als tekst moeten Kun je niet bij spellingscontrole oid de komma vervangen door een punt? 09 maart 2011 12:48; en... is het al gelukt Verander de kolommen door de kollommen te selecteren die je als bedrag wilt zien klik op de rechter muisknop en kies celeigenschappen en. Er zijn geen vaste regels te geven voor het gebruik van komma's. Wanneer op welke plaats komma's gebruikt moeten worden, hangt af van het zinsverband. Er zijn echter wel enkele algemene uitgangspunten. Die zijn gebaseerd op conventies: de vaste gewoonten van een meerderheid van de 'zorgvuldige' taalgebruikers Ga naar meer instellingen. Zet daarin bij de getalnotatie het decimaalteken naar wens. Let wel op dat deze wijzinging ook de weergeve van andere Excel bestanden veranderd. Met andere woorden: als daarin veel data met een komma staat, dan word dit ook ineens weergegeven als een punt

Komma of punt bij decimale getallen - Taaladvies

Betekenis Komma of punt in geldbedrage

Als we niet te maken hebben met hele euro's, dan hebben we te maken met eurocenten die achter de komma komen. Een voorbeeld hiervan is €2,15. Dat betekent: 2 euro's en 15 eurocenten. Dit kun je alleen maar op deze manier schrijven: Het hele bedrag en de centen achter een komma Wanneer zet je een komma? In het Nederlands zijn de regels voor het gebruik van de komma vaak onduidelijk, omdat niet iedereen het eens is over wanneer je wel en niet een komma moet zetten. Toch zijn er een paar dingen die je kunnen helpen om te bepalen of een komma op zijn plaats is of niet Als je daar dan omdat het zo gemakkelijk is bij het weergeven een komma in duwt, dat gaat dat niet meer en moet je eerst alle records ophalen, de komma vervangen door een punt en dan nog eens optellen. Daarbij is 95 ineens groter dan 112 in een varchar: immers de 9 is alfabetisch groter dan de 1, net als dat ie groter is dan aa De schrijfwijze met de punt als scheidingsteken kan in een internationale context tot verwarring leiden omdat in de Engelstalige wereld de komma als scheidingsteken en de punt als decimaalteken wordt gebruikt. In die context is het aan te raden om alleen de spatie als scheidingsteken te gebruiken, bijvoorbeeld 10 234.68 euro

Je moet de juiste landcode en toetsenbord instellingen gebruiken. En niet handmatig de punt in een komma veranderen sommige programma`s zoals outlook kunnen daar slecht tegen aangezien ze in de paginainstelling inplaats van een punt een komma neerzetten en je dus een heel groot getal krijgt tenminste als je een engelstalige versie van windows gebruikt ik heb dit probleem gehad met windows NT 4. Hallo helpers en oplossers, Ik loop tegen een uitdaging aan waar ik niet echt uitkom. wanneer ik in een userform bedragen invoer gebruik ik mijn nummeriekebord. op zich prima, want de punt wordt door excel gelezen als een komma ga ik hier echter een, kleine, berekening op los laten in mijn code dan leest deze code de punt als een duizendtal seperator Voor mijn systeem is dat Nederlands en is het decimaalteken een komma terwijl het scheidingsteken voor duizentallen een punt is. Dat is niet handig als je die getallen in een document wilt gebruiken dat in het Engels opgesteld is aangezien het daar juist net andersom is (een punt als decimaalteken en een komma voor de duizendtallen) bij de valuta, worden de € tekens weggelaten en de bedragen krijgen geen ,00 meer als extensie. of bij bedragen achter de komma in geval van bijvoorbeeld € 2,50 komt er te staan 2,5 dus zonder valuta teken en laatste 0 chter de komma komt te vervallen cijfers achter de komma, in excel worden omgezet in getallen met een punt notatie. Een voorbeeld: 972,12 wordt in excel 972.12. Weet iemand misschien een formule in excel die de gehele reeks met punten kan omzetten in komma's, zodat ik de gehele som kan optellen. Bij voorbaat dank. Bouwbedrijf van Montfort BV Peter Wouter

In het Nederlands wordt er bij ronde bedragen achter de komma een streep of twee nullen geschreven. Het Engels doet dit niet Je moet bijna altijd een komma zetten voor een voegwoord. Een voegwoord 'voegt' of 'metselt', woorden maar vooral zinnen (zinsdelen) aan elkaar. De voegwoorden kun je niet allemaal uit je hoofd leren, omdat er heel veel van zijn.. Hallo helpers en oplossers, Ik loop tegen een uitdaging aan waar ik niet echt uitkom. wanneer ik in een userform bedragen invoer gebruik ik mijn nummeriekebord. op zich prima, want de punt wordt door excel gelezen als een komma ga ik hier echter een, kleine, berekening op los laten in mijn code dan leest deze code de punt als een duizendtal seperator In een opsomming kun je achter elk onderdeel een puntkomma zetten. Achter het laatste onderdeel zet je dan een punt. Bijvoorbeeld: Denk aan de volgende spullen: - toiletspullen; - een handdoek; - een warme trui, want het kan koud zijn; - iets lekkers voor bij de koffie. Je ziet in opsommingen trouwens ook vaak een komma. Dat mag ook Je schrijft een punt of meerder punten bij getallen van vier cijfers of meer. 4 . 000, 15 . 000, 130 . 000, 1 . 000 . 000 Je schrijft een punt tussen de uren en minuten bij de digitale tijd

Help:Getalnotatie - Wikipedi

Een punt geeft een grote scheiding aan, een komma een kleine scheiding, de puntkomma zit er iets tussenin (Schrijfwijzer). Met andere woorden: bij twijfel tussen punt of komma zet u ze allebei. Wanneer een puntkomma? 1. Wanneer een komma een te kleine en een punt een te grote scheiding is. 2 Het kan zijn dat het decimaalteken dat standaard wordt gebruikt, in bijvoorbeeld de saldilijst, niet aan uw wensen voldoet. Er staat bijvoorbeeld een punt terwijl u graag een komma zou willen zien. Om dit aan te passen dient u uw instellingen in Windows te wijzigen. Configuratiescherm. Om het decimaalteken te wijzigen gaat u naar de regio. Daarna haalt u het vinkje weg bij Scheidingstekens van systeem gebruiken Nu kan je zelf instellen welk teken je als decimaalteken wilt gebruiken. Wijzig dit in een punt (er staat nu een komma). Opmerking: ik vind het eigenlijk niet logisch van je dat je het wil veranderen naar een punt, omdat voor duizendtallen als opmaak al een punt staat getallen na de komma te hebben. Als ik deze cijfers via Afdruk Samenvoegn in Word wil gebruiken komen er na de komma vele cijfers bij. Ofwel zijn dit 15 nullen ofwel wordt een uitkomst ook met vele cijfers na de komma weergegeven. De opmaak is dan weg

De punt en komma in het Engels Taleninstituut Regina Coel

Dubbele punt en puntkomma. Gepubliceerd op 21 maart 2014 door Lou Benders. Bijgewerkt op 21 januari 2021. De dubbele punt gebruik je wanneer hierna een opsomming komt, een citaat of een uitleg In deze video laat ik zien hoe je een punt '.' kunt vervangen door een komma ',' in Excel Af Bij Af of Bij Waarde Af voor een afschrijving, of Bij voor een bijschrijving. Bedrag (EUR) Bedrag Bedrag met komma als decimaalteken. Voorbeeld: 123,45 . (EUR) wordt alleen getoond bij de euro-rekeningen. Alleen bij vreemde valuta rekening zijn negatieve bedragen voorzien van een min-teken. Voorbeeld: -123,45

Ik ben een document aan het typen waar getallen (Euro's) bij elkaar opgeteld worden, als bijdrage aan een statement, dus middenin in de tekst, maar nu maken de 1en, en andere kleine getallen, dat de komma's niet netjes onder elkaar komen. (het gaat om bedragen die in de duizenden lopen) Het zijn dus wel staatjes onder elkaar, een rekensom Een simpele som-berekening geeft mij niet het juiste totaal. Hoe kan dit? Als ik een kolom heb met bedragen die worden berekend door formules en ik tel al die bedragen op met een SOM-formule, wijkt het antwoord af met 3 cent van het juiste antwoord. Als ik dezelfde bedragen in een kolom daarnaast handmatig invoer en vraag om het totaal met dezelfde SOM-formule, krijg ik wel het juiste antwoord Dat kan het geval zijn bij bedragen in offertes en contracten. Deze bedragen worden soms niet alleen in cijfers geschreven, maar ook in letters. Daardoor kunnen lange, moeilijk leesbare woorden ontstaan. De leidraad van Het Groene Boekje geeft op dit punt uitsluitsel

Vele gratis excel toepassingen

Bij jou staat hier waarschijnlijk iets anders dan Nederlands. Dus verander dit in Nederlands ne het probleem is opgelost. Als je dan nog de punt mist als scheidingssteken voor duizendtallen, ga dan naar Celeigenschappen -> tabblad Getal en zet een vinkje voor 'scheidingstekens voor duizendtallen'. Zo moet het lukken Komma vervangen door punt (javascript) Voor een van mijn klanten moet ik een script maken dat een aantal bedragen bij elkaar optelt. Hierbij moeten er punten gebruikt worden i.p.v. komma's omdat de totalen anders niet goed worden berekent De wetenschappelijke notatie of zwevendekommanotatie van een getal is een manier om getallen te noteren met als grondtal 10.Hierbij wordt het getal gesplitst in twee delen, waarbij het tweede deel een macht van 10 weergeeft. Zo zijn zeer grote of zeer kleine getallen beter leesbaar en worden de significante cijfers correcter aangegeven. Bij handschrift en bij gebruik van de speciale notatie in.

Grote getallen: met of zonder punten schrijven? - Taaluile

Denk bij voorbeeld aan adresgegevens, geboortedatums, openstaande bedragen, etc Nu is het zo dat er af en toe wat vreemde dingen gebeuren bij het maken van koppelingen tussen Word en Excel velden. Soms worden bij bedragen niet netjes 2 decimalen weergegeven, maar slechts 1 decimaal Voor vraagsteller bij een bedrag als deze zal er toch betaald moeten worden. Mijn tip probeer het bedrag met komma en punt eens via internet bankieren over te maken. Veel succes Ronny. Rapporteer. Login om een reactie te plaatsen op het antwoord. ve. door verwijderd - 7 jan. 2008 om 12:0 hello, ik werk met msoffice 2013, onder win8.1 het probleem is: in Excel en PowerPoint wordt, als ik het numeriek klavier gebruik, de punt omgezet in een komma. dit is niet het geval in Word en outlook. mijn toetsenbord staat wel ingesteld op Belgisch punt (zie bijlage) heeft iemand raad? dank en.. PowerApps bedragen in euro met een komma Posted on 18 juni 2020 18 juni 2020 by Albert van Gink Het weergeven van bedragen in euro's met een punt voor duizendtallen en een komma voor de decimalen in PowerApps, heeft mij aanvankelijk heel wat hoofdbrekens en een behoorlijke zoektocht opgeleverd Is het 3e cijfer achter de komma lager dan 5, dan rondt u het bedrag naar beneden af. Is het 3e cijfer achter de komma 5 of hoger, dan rondt u het bedrag naar boven af. Dit betekent bijvoorbeeld dat u € 20,124 afrondt naar € 20,12 en € 20,125 naar € 20,13. Bij het afronden mag u kiezen uit 2 methodes

ALBERT & ANITA - XENONAS FOS KAI CHOROS - KYTHIRA - 2005

Een Belgisch toetsenbord kan als instelling Belgisch punt of Belgisch komma hebben . Maar in Belgie en ook in Nederland worden decimalen weergegeven met een komma , in de VS( USA) met een punt . Vakje aanvinken bij decimaal scheidingsteken niet vergeten . Bij Extra opties > Taalinstellingen > Taal > Gebruikersinterface > Nederlands(NL In Exact Globe Next staat het aantal decimalen dat bij bedragen achter de komma komt te staan standaard op 2 en bij prijzen staat deze standaard op 3.In deze blogpost wordt uitgelegd hoe u dit naar eigen wens aan kunt passen. Precisie. Om de decimalen van bedragen en prijzen aan te passen, dient u de precisie te wijzigen Bij het uitwisselen van gegevens, tussen programma's, wordt vaak gebruik gemaakt van een CVS-bestand (Comma Seperated Value). Bij de Nederlandse taal gebruikt Excel niet standaard een komma, maar een punt komma. Meestal is dit geen probleem, maar er zijn programma's die een komma verwachten. Instellen van de komma als scheidingsteke Komma's. Er zijn heel veel redenen om komma's te schrijven. De belangrijkste reden is dat een komma een tekst leesbaarder maakt. Een komma geeft meestal een rustpauze aan. Te veel komma's maakt een zin juist weer minder goed leesbaar, dan is het handiger om meerdere korte zinnen te maken. Er zijn een aantal basisregels voor het gebruik van de.

Gebruik komma's/punten in Nederlandse getallen versus

1. Om eenvoudig de rentebetalingen te kunnen narekenen heb ik nu ook RT in gebruik genomen. Verrassend handig en eenvoudig! De rente van Garantiebank klopte bij mij exact met RT. de rentes van overige rekeningen hebben beperkte verschillen (max 26 ct) die ik dan maar handmatig heb bij/afgeboekt om het saldo van de rekening weer kloppend te krijgen
  2. Komma. De gemeente denkt dat de bedragen niet juist in het systeem zijn gezet, doordat er een punt stond waar volgens de Nederlandse schrijfwijze bij geldbedragen een komma had moeten staan. Een medewerker die de betalingen controleerde ontdekte de fout. Eén persoon heeft een deel van het bedrag dat per ongeluk werd gestort opgenomen
  3. De aandachtspunten bij het optellen en het aftrekken met een rekenmachine zijn: Controleer altijd of de uitkomst klopt. Een fout is snel gemaakt. Als je veel getallen bij elkaar moet optellen, doe het dan in delen of doe het nog een keer. Je gebruikt een komma of een punt om hele getallen en decimale getallen te scheiden

Ik wil in Excel komma's vervangen door punten omdat er

De cijfers met de punt er tussen wordt door Calc als tekst gezien en zo is het ook. Met tekst kan een spreadsheetprogramma niet rekenen. De snelste methode om de punt door een komma te vervangen is om de functie Zoeken en Vervangen, te vinden onder het menu Bewerken, toe te passen bedroeg (verl.tijd ) heeft bedragen (volt.deelw.) zoveel kosten, zoveel zijn - amount to, total up to. Behalve voor het vertalen van woorden, kun je bij ons ook terecht voor synoniemen, puzzelwoorden, rijmwoorden, werkwoordvervoegingen en dialecten. volg ons op Facebook. Ook op deze website schakel tussen decimale punt en komma, reageert Excel daar niet op. Ik zie overigens op mijn Mac met primair Nederlands en secundair Engels wel (voor Nederlands) correcte komma's als decimalen scheider in Excel (ook in de grafieken) en het lukt niet daar een decimale punt van te maken Lijkt me een probleem met MS Office

Komma: algemene regels Onze Taa

Je gebruikt een puntkomma om aan te geven dat twee zinnen inhoudelijk nauw met elkaar samenhangen en je eigenlijk twijfelt tussen het gebruik van een komma of een punt op deze plek, vandaar de naam. Meestal vind je dat een punt de informatie in de twee zinnen te veel scheidt, en dat een gewone komma te Je kunt ook een punt achter de zinnen zetten. Maar als je het verband tussen die twee zinnen wilt laten zien, doe je dit met een puntkomma. Vaak kun je dit leesteken vervangen door de voegwoorden en, maar en of. Je kunt de puntkomma ook gebruiken in een opsomming. Voorbeelden puntkomma. Op 12 maart jl. zijn ze getrouwd; ze gaan nu pas op. Wanneer ik bedragen enz. invoer doe ik dat altijd via Nu hoef je bij een getal nooit meer een punt te gebruiken, enkel nog een komma indien gewenst voor de (euro en dan is het normaal dat de puint een komma is bij het invoeren van getallen. Was het op het werk nu eenmaal zo gewend en wilde dat zo houden, maar ben nu thuis en moet.

Hoe krijg ik een internationale getalnotatie (punt ipv

1. De blunder met de 2,5 miljoen euro die door de gemeente Den Haag is uitgekeerd aan werklozen in een arbeidstraject is ontstaan doordat bedragen verkeerd zijn ingelezen.Er stond een punt in die.
  2. Systeem Komma/Punt Tijdelijk Wijzigen - geplaatst in Visual Basic: Heb een programmaatje gemaakt dat de punt gebruikt als decimaalteken en de komma voor de duizend Windows is ingesteld op decimaalteken = komma Is het mogelijk dat bij opstarten programma controleert of decimaal = punt zo niet stel in op punt en bij afsluiten programma het weer terugzet in originele waarde (voor Exel) Wie geeft.
  3. Als laatste zou je het bedrag als tekst in een aparte kolom in Excel kunnen zetten met: =TEKST(C2;#.##0,00) en dan deze kolom opnemen in de mailmerge i.p.v. de kolom Bedrag. Jan. Martijn 2008-12-04 21:32:01 UTC. Permalink. Jan, Hartelijk dank voor je snelle en duidelijke antwoord. Dit is precies wat ik wilde weten
  4. Punten en komma's verwisselen. Vergissen is menselijk. Bij het invoeren van een getal kun je in plaats van een komma snel een punt zetten - of een spatie waar je eigenlijk een decimaalteken bedoelt. Of het getal heeft ineens de opmaak tekst, waardoor Excel er niet mee kan rekenen
  5. PUNT KOMMA Corr. adres. Bovenste straat 57 B 6101EH ECHT Let op, het correspondentie adres is niet altijd gelijk aan het retouradres. Bekijk je bestellingenoverzicht om artikelen van PUNT KOMMA retour te melden en naar het juiste adres te sturen. KvK-nummer 14080100 Btw-nummer NL813053316B0
  6. 8. Tussen bijvoeglijke naamwoorden schrijf je een komma: Een goedkope, effectieve oplossing. 9. Er komt een komma in bedragen en gebroken getallen: Dit artikel kost E52,17. Let op Er staat geen komma in tijdsaanduidingen: 14.00 u. De punt Een punt wordt gezet: 1. aan het eind van een zin; 2. in en na een afkorting

Wanneer zet je een puntkomma? Taalhelde

1. Word-vraag: zet je de komma's van bedragen onder elkaar? Om orde te scheppen in cijferreeksen geldt de volgende tip. 1) Ga naar de 'liniaal' boven aan het scherm van het A4-tekstbestand. 2) Is de liniaal niet zichtbaar? Dan gaat klikt u naar het menu 'Beeld' en zet u een vink bij 'Liniaal'
  2. Hallo allemaal, Ik heb een reeks bedragen. 1200st. Nu zijn deze logischerwijs gemaakt met een komma. bijv. 3,45 Nu wil ik deze komma vervangen door een punt. bijv. 3.45 Ik kan het niet vinden in Excel 2000. Ik dacht dat het wel ging in Excel 97. Maarja, die staat hier niet op de pc
  3. gen . Bij woordgroepen een punt per afgekort woord. In bedragen van vijf cijfers of meer om de duizendtallen aan te duiden. 7. In tijdsaanduidingen tussen de uren en de
  4. In het eerste deel van de reeks 'lessen over leestekens' zag je dat de punt het einde van een mededelende zin markeert. Deel twee liet zien dat de komma vooral bedoeld is om de zin te structureren. Genoeg leestekens om het op zinsniveau goed te doen, denk je nu misschien. Maar dan reken je buiten de waard: we hebben immers ook nog de puntkomma
  5. 29. Komen aanhalingstekens voor of na de punt? Bij een citaat na een dubbele punt komen de aanhalingstekens na de punt.. Voor de volgorde van de punt en het aanhalingsteken geldt de zogenoemde elda-regel: eerst leesteken, dan aanhalingsteken (of afhalingsteken)
  6. Bij de centrale digitale rekentoets (vo) werd in het verleden een punt automatisch omgezet in een komma. 1.700 wordt dan 1,700. Gebruik dan geen punten (of spaties) om de duizendtallen aan te geven. Tenzij iets anders is vermeld. Haal de punt en de komma niet door elkaar. Dat kan leiden tot fouten. Wees duidelij

8 Franse schrijfregels die anders zijn - frankrijk

1. Bijvoorbeeld het bedrag is 235.560,21 Ik splits altijd op bij een punt (dus hier bij de 235 en de 560) en voor een komma zeg je en. Daarnaast begin ik altijd met een hoofdletter dus in dit geval: Tweehonderdvijfendertigduizend vijfhonderdzestig euro en éénentwintig eurocent
  2. altijd 2 getallen na de komma - geplaatst in Visual Basic: Hallo, Ik ben het ooit eens tegengekomen en ik denk dat het op dit forum was, maar ik vind het niet meer terug. Hoe kan ik ervoor zorgen dat een getal altijd met bv. 2 cijfers na de komma wordt weergegeven, ook al is het 2de cijfer een 0
  3. 27. Mag er een komma voor 'en'? Ja, als dat voor de leesbaarheid of de betekenis nodig is. Een oude schoolregel luidt: nooit een komma voor en.Maar ook in taal is het nooit nooit.Er zijn vier gevallen waarin de komma voor en goed te verdedigen is:. 1
  4. Kies de taal die je gebruikt (Nederlands dus). Bij opties kan je instellen welke toetsenborddefinitie er gebruikt wordt. Dat moet Belgisch (punt) zijn. Als dat niet het geval is, klik op + op een toetsenboerd toe te voegen, voeg Belgisch (punt) toe en verwijder Belgisch (komma). Verwijder dan Belgisch (komma)
  5. Bij versie 2 zijn alle sinaasappels met kwik ingespoten en doe je er dus goed aan deze vrucht helemaal te mijden. Als je fouten in dit soort zinnen weet te vermijden, heb je al de belangrijkste stap gezet op weg naar een goed gebruik van de komma
  6. twaalf komma drie vier euro twaalf euro en vierendertig cent twaalf euro en vierendertig cent twaalf komma vierendertig euro twaalf komma vierendertig euro 12.34 euro: Slecht twaalf punt vierendertig euro twaalf punt vierendertig euro twaalf euro en vierendertig cent vier over half een 's middags euro een twee punt drie vier.
  7. 11 spreekwoorden en uitdrukkingen bevatten `punt` als puntje bij paaltje komt (=als het erop aankomt); dat is geen punt.. / Daar maken we geen punt van (=dat is geen probleem./ Dat is helemaal geen argument) de puntjes op de i zetten (=de details erbij zetten - orde op zaken stellen); ergens een eind/punt aan breien (=snel tot een afsluiting komen (bijvoorbeeld van een toespraak)

Komma, dubbele punt, puntkomma - gebruik deze leestekens goe

1. g kan als er een pauze te horen is of als er lees- of interpretatieproblemen kunnen ontstaan. Bijvoorbeeld: een ingewikkelde manier bleek om aan te geven dat het in dit topic gaat om het gebruik van het woord 'en' achter een komma of punt
  2. Is het ook mogelijk dat Acumulus geen foutmelding geeft wanneer je een komma ipv een punt gebruikt bij een boeking. Als ik nu per abuis een komma gebruik, blijft er een pop-up komen. Ik moet dan eerst een vinkje aanklikken, zodat de melding niet nogmaals verschijnt. Is het ook mogelijk dat je beide zou kunnen gebruiken, punt of komma? Gr. Michae
  3. Beste mensen, Als ik op de punt druk op het num lock blokje. Kun je deze punt ook veranderen in een komma, zodat je wanneer op de punt-toets drukt je een komma krijgt i.p.v. een punt
  4. g met een punt. 2. Een lijst met woordgroepen: De volgende modellen worden gebruikt: de SWOT-analyse; de confrontatiematrix; het 7S-McKinsey-model; het 6w-model. Begin de aparte onderdelen met kleine letters. Gebruik een puntkomma aan het eind van ieder onderdeel (of doe dit consistent met komma's). Eindig de opsom
  5. g. Als je de zin hardop leest, hoor je op die plek een korte pauze. Een dubbele punt kan ook een conclusie inleiden. Je kunt hier de dubbele punt dan vervangen door dus.Als een dubbele punt de aankondiging is van een verklaring, kun je deze vervangen door want.Verder gebruik je dit leesteken als je een citaat.
  6. Bij voorbaat hartelijk dank Reactie infoteur, 08-07-2013 Beste Hubert, Als het teken ^ is, is het toch echt een circonflexe. Jantrao. Marlen Schets, 27-06-2013 Als ik op mijn laptop het IS GELIJK AAN teken intypt en ook alle andere tekens, dan krijg ik steeds andere tekens. Bij het is gelijk teken krijg ik een klein rondje ( een graad) dus
  7. is er een makkelijk manier op de numlock (dat getallen toetsenbordje aan de zijkant) van mijn toetsenbord (PC WINDOWS) de . te laten veranderen in een , ? Als je namelijk een geld bedrag ingeeft: bijv 77.99 dan zit filemaker dit als een duizend getal

getallen - Schrijfhulp Engels - The Language La

Punten, komma's, dubbele punt, vraagteken, uitroepteken Het is belangrijk om de regels wat betreft het gebruik van leestekens goed te kunnen gebruiken. Op deze manier worden teksten namelijk beter te lezen en beter te begrijpen Bij ons is het gebruikelijk om de komma te gebruiken voor decimalen en punt voor de cijfergroepen. Waarom hebben dan nagenoeg alle Belgische toetsenborden een punt in hun numeriek eiland ipv een komma ?! Was me eigenlijk nog nooit eerder opgevallen Als je in Excel op het nummerieke deel getallen invoert wordt de punt omgezet in een komma. FileMaker doet dat niet en je moet dus een flinke zwieper over het (PC-)toetsenbord maken om de echte komma in te voeren. Ik heb het binnen FM willen oplossen en kwam -met behulp van Tips van AVD- over o.a.. De punt is dan een komma en om toch te delimiten word er dan maar een ; gebruikt. Als je decimaal instelling op punt zet ipv komma dan krijg je wel een komma als scheidingsteken (delimiter) Bijdrager. Macteach. 26 juli 2004 om 17:31. He RRRichie! je bedoelt de systeem NL instellingen Bij interpunctie hebben na de komma aanhalingstekens de meeste functies: 1. Bij directe rede worden aanhalingstekens gebruikt. Oma zei tegen haar kleinzoon: Vroeger hadden we nog geen computers. Een punt hoort meestal achter de aanhalingstekens te worden geplaatst, evenals een komma. 2. Als gebruikte woorden van een ander zijn

komma (voor en, voor of) - Vlaamse overhei

Een dubbele punt kan ook gebruikt worden in de situatie oorzaak-gevolg. Trucje: kan er in het eerste deel van de zin als volgt worden gezet, en in het tweede deel: namelijk, immers of want, dan kan je een dubbelepunt gebruiken Oefening: komma's 1. Nederlands is niet moeilijk, gewoon even oefenen. jufmelis.n De punt is niet uit en de komma is evenmin uit zicht. Veel schrijvers zijn echter met de komst van de computer steeds makkelijker geworden in de omgang met leestekens (zo'n gedoe op het toetsenbord). Anno 2010 lijkt het er echter op dat we weer helemaal op de kleintjes willen letten: in financieel en taalkundig opzicht.<<

Puntkomma Onze Taa

Invoer: het bedrag Uitvoer: de minimale betaling met euromunten in tabelvorm Restricties: het bedrag ligt tussen 0 en 500 eurocent, er zijn voldoende munten van iedere soort, ongebruikte muntsoorten niet vermelden __author__ = 'Tom Verhoeff (TUE)' __date__ = '2003/01/04' __version__ = '2.0' ## Vraag de invoer op. bedrag = input ( 'Geef bedrag tussen 0 en 500 eurocent: ' ) #@ 0 <= bedrag. Prins Hendrikstraat 3 / 2411 CR Bodegraven / 0172 - 610 112. © 2018 by Punt Komma; - Privacy verklaring - Proudly created Buro Kopkracht Privacy verklaring - Proudly. Leestekens in het Engels correct gebruiken. Met de opkomst van het internet, het ontstaan van internettaal en het toenemende sms-verkeer vergeten steeds meer mensen hoe je leestekens in het Engels correct gebruikt. Wil je een goed opstel.. Voer deze stappen uit om Outlook 2003 zodanig in te stellen dat de komma wordt herkend als een geldig scheidingsteken voor e-mailadressen: Klik op Opties in het menu Extra. Klik eerst op E-mailopties en vervolgens op Geavanceerde e-mailopties. Schakel onder Bij verzenden van bericht het selectievakje Komma toestaan als adresscheidingsteken in Belastingdienst ziet punt aan voor komma: De moeder van de zussen laat beiden na haar overlijden in 2013 het riante bedrag van 37.708 'Bij nieuwe corona-maatregelen zien wij.

[EXCEL 2007] Decimale punt wordt niet herkend bij import

Voor de spaties bij interpunctie, zie punt 6.4. 10.1.1. Komma. Als vuistregel geldt dat een komma gewenst is waar een korte pauze in de zin valt en noodzakelijk indien een goed begrip van de zin dat vereist. Belangrijk is daarbij dat de betekenis sterk kan worden beïnvloed door het al dan niet plaatsen van een komma Hoe verander is een komma in een punt en andersom? Ik weet dat het iets is met de mode toets maar verder kom ik niet. Gesteld op 17-5-2012 om 16:07 in forum Casio FX82MS Misbruik melden. 4x op de mode knop dan op 1, pijltje naar rechts en dan op 2 Wij zijn een pain-in-the-ass bij brainstormsessies, maar overdonderen je ook met nieuwe ideeën om het maximale uit je bedrijf te halen. Met onze digitale roots en een gezonde portie boerenverstand blijven we je verrassen. Nu én in de toekomst, want we zijn niet van de eenmalige avontuurtjes. Een komma is geen punt. Neem contact o Een punt, geen komma Opgewekt loopt Job Cohen naar de kast achter zijn bureau. Hij grist een cd van de plank en tuurt naar de liedjes die vermeld staan op de achterkant

het bedrag 5000,45 (financieel, 2 decimalen) is er misschien ergens een invoegtoepssing te vinden die dit soort zaken voor zijn rekening neemt ? avb, Jan B. ga naar zoeken vervangen tik een komma , in bij zoeken en een punt bij vervangen klaar of zet je decimaal teken bij landinstellingen op komma groeten piet. Post by Jan B. Excelmates, 5. Rachèlle - Punt Komma Coaching & Advies, Kerkrade. 328 likes · 1 talking about this. Punt Komma helpt je bij jouw keuzes in je werk en leven Geen punt maar een komma Laatste Mediawijs in het onderwijs De afgelopen vijf jaar heeft Cubiss in opdracht van de provincie Noord-Brabant gewerkt aan het mediawijs maken van alle Brabantse kinderen en jongeren, zodat zij goed mee kunnen doen in de mediarijke samenleving Getallen die cijfers achter de komma bevatten, worden verzonden zoals voorgeschreven in onder a), punt 1), met cijfers achter de komma in de passende volgorde, aangegeven door het woord DECIMAL. Numbers containing a decimal point shall be transmitted as prescribed in point (a)(1) with the decimal point in appropriate sequence indicated by the word DECIMAL Pas het programma zó aan dat het na verwerken van het invoerbestand ook afdrukt hoeveel bedragen er zijn verwerkt en wat het gemiddelde aantal munten per betaling (met één cijfer achter de komma) was, mits het aantal niet nul was. De uitvoer bij het tekstbestand testbedragen.txt dient te eindigen met Egel Mode/Punt Komma bestaat 10 jaar! 22 maart 2019 | 10:38 Time flies en zeker als je leuke dingen doet, een leuke winkel hebt en elke dag leuke en gezellige klanten mag adviseren

• Olielampen Xenos.
  • In de gaten houden synoniem.
  • Bar Leiden.
  • Dürer perspectief.
  • Wasbare luiers webshop.
  • All the President's Man full movie.
  • Klimop snoeien giftig.
  • Tosti ijzer plakt.
  • Schommelstoel babykamer hout.
  • Sfr valuta.
  • Bedwantsen beet behandelen.
  • Hoogwater 1995.
  • Contact houden met je ex.
  • YANMAR Marine.
  • Hattrick youth academy guide.
  • Bijbeltekst overlijden.
  • Vinyl vloer leggen op beton.
  • Edelstenen Eindhoven.
  • Relatie met getrouwde man in scheiding.
  • Nieuwsbrief kwbn.
  • Evil female warlock names.
  • Maxxter headset aansluiten.
  • Huntsman spider Nederland.
  • Titanic Nederlands.
  • Pennen bedrukken.
  • Birkenstock Mayari Wit.
  • Wanda Maximoff Age.
  • Lowlights en highlights.
  • School te koop Zeeuws Vlaanderen.
  • Spelers Sint Truiden.
  • Cyanotype op glas.